Publicēts 40 elektroauto modeļu efektivitātes tests Latvijas apstākļos
19. maijs, 2023
Elektrum Drive, sadarbojoties ar auto izplatītājiem, izveidojis Baltijā unikālu elektroauto testu katalogu. Tests paredzēts potenciālajiem elektroauto pircējiem, un tajā novērtēta vairāk nekā 40 Latvijā nopērkamo elektroauto modeļu efektivitāte tieši Latvijas klimatiskajos un satiksmes apstākļos. Veicot testa braucienus trīs režīmos, ir salīdzināts maksimālais nobraukums, vidējais patēriņš un uzlādes ātrums. Praktiski izmantojamie testa rezultāti pieejami visiem interesentiem elektrum.lv/elektroautotesti.
Elektroauto piedāvājums arī Latvijā ir plašs, un šobrīd gandrīz visi lielākie autoražotāji piedāvā vismaz vienu elektroauto modeli, bieži vien pat vairākus. Potenciālajam pircējam racionālu izvēli daudzveidīgajā modeļu, cenas un komplektācijas izvēlē palīdzēs veikt Elektrum Drive elektroauto tests, kas izveidots sadarbībā ar auto izplatītājiem Latvijā. Praktiski izsvērt saviem pārvietošanās paradumiem atbilstošas modeļu iespējas palīdzēs vairāk nekā 40 elektroauto no kompaktiem līdz bezceļu, no ģimenes līdz luksusa klasei.
Elektrum Energoefektitātes centra elektromobilitātes eksperts Edgars Korsaks-Mills: "Daļai elektroauto modeļu ir veikti testi gan vasaras, gan arī ziemas apstākļos, turklāt katalogu turpinām papildināt ar jauniem modeļiem. Testējot automašīnas, katalogā ir pieejami dati gan par to maksimālo nobraukumu ar pilnu uzlādi, vidējo patēriņu dažādos braukšanas režīmos, gan arī daudzveidīgi uzlādes dati, tajā skaitā līdzstrāvas jaudas grafiks, kas iegūts Elektrum Drive 50 kW un/vai 150 kW DC uzlādes stacijā. Tas ikvienam elektroauto lietotājam sniedz iespēju ne tikai prognozēt uzlādes ātrumu, bet arī ieekonomēt uzlādes laiku. Katalogā iespējams atrast arī katram elektroauto modelim salīdzinājumu ar WLTP* standarta datiem, kā arī piemērotāko mājas uzlādes iekārtu."
Elektroauto testa braucieni veikti trīs maršrutos: pilsētas ~ 90 km (vidējais ātrums 30-35 km/h), šosejas ~ 80 km (vidējais ātrums 90-95 km/h), kombinētajā ~ 150 km (vidējais ātrums 50-60 km/h). Galvenie vērtēšanas kritēriji: maksimālais nobraukums ar pilnu uzlādi (kombinētajā režīmā), vidējais patēriņš dažādos maršrutos, uzlādes ātrums Elektrum Drive 50 kW un/vai 150 kW DC uzlādes stacijā (no 5 % līdz 95 %). Visi testa braucieni veikti, braucot ECO režīmā un uzturot salonā komforta temperatūru ~ 21 oC, un iegūtie dati nolasīti no konkrētā elektroauto modeļa borta datora.
Ne visiem vajag bezceļiem piemērotu auto, savukārt ne visiem arī der kompaktās klases automašīna. Ja īsti nezināt, kādu elektroauto modeli izvēlēties, to plašais piedāvājums var iedzīt strupceļā. Jo īpaši tādēļ, ka šāda veida automašīnas tehnoloģiski kļūst arvien līdzīgākas. Arī statistikas dati rāda, ka ar elektroauto gadā vidēji nobrauc tikpat, cik ar iekšdedzes dzinēja automašīnu. Vai zinājāt, ka vairums autovadītāju ikdienā mēro maršrutu, kura garums nepārsniedz 100 km? Patlaban vidējās klases elektroauto ar vienu pilnu uzlādi spēj nobraukt vairāk nekā 250 km, bet augstākās klases – pat virs 500 km.
Pasaulē un Latvijā strauji aug elektromobilitātes popularitāte – sabiedrība kļūst labāk informēta, arvien vairāk uz ceļiem ir redzami gan personīgie, gan koplietošanas elektroauto, kā arī ir vieglāk pieejamas uzlādes pieslēgvietas. Pagājušajā gadā ne tikai uz Eiropas, bet arī Latvijas ceļiem ir būtiski audzis elektroauto skaits. Latvijā to skaits ir palielinājies par 158 %, pārsniedzot jau 4000 vienību. Turklāt pirmo reizi arī pie mums jaunu auto segmentā pieprasījums pēc elektroauto (15 %) apsteidza pieprasījumu pēc auto ar dīzeļdzinēju (13 %).
* WLTP (Pasaulē saskaņotās vieglo transportlīdzekļu testēšanas procedūra) standarts izstrādāts, balstoties uz pasaulē apkopotiem braukšanas datiem, un iekļauj braukšanas situācijas gan pilsētas satiksmē, gan uz šosejas.