Elektrum iegūst pirmās vietas Eiropas zīmolu ilgtspējas pētījumā Latvijā
26. marts, 2021
AS "Latvenergo" tirdzniecības zīmols Elektrum saņēmis augstu vērtējumu starp Latvijas zīmoliem Eiropas Ilgtspējīgu zīmolu indeksā Sustainable Brand Index. Latvijas iedzīvotāju vērtējumā, Elektrum ir ilgtspējīgākais zīmols enerģētikas nozarē un otrs ilgtspējīgākais zīmols valstī. Atbilstoši indeksam, 67% iedzīvotāju izvēli ietekmē uzņēmuma ilgtspējīga rīcība.
Elektrum ir otrs ilgtspējīgākais zīmols Latvijā – tā secināts Latvijas zīmolu pētījumā, kas iekļauts starptautiskajā pētījumā Sustainable Brand Index. Zīmols ir pakāpies par divām vietām – 2020. gadā tas ieņēma 4. vietu. Savukārt tieši nozares apskatā pirmajā vietā ir Elektrum, otrajā – Latvijas Propāna gāze un trešajā Enefit. Eiropas ilgtspējīgu zīmolu indeksā tiek pētīts, kā Latvijas iedzīvotāji uztver dažādus zīmolus pēc to atbildības pret vidi un sociālās atbildības politikas.
Interesanti, ka Latvijas iedzīvotāju vidū ilgtspējai ir augsta nozīme – atbilstoši pētījumam, 67% aptaujāto, izvēloties produktu vai pakalpojumu, pievērš vērību uzņēmumu atbildībai pret vidi un sociālās atbildības aspektiem. Tikpat augsts šis rādītājs ir Lietuvā, mazliet zemāks Igaunijā – 64%. Pētījuma veidotāji uzsver, ka īpaša nozīme šim faktoram ir pandēmijas laikā – lielākie ieguvēji ir tie uzņēmumi, kas arī tās laikā turpina pievērst uzmanību atbildīgai rīcībai, savukārt kritums ir redzams tiem, kuriem tas nav bijis aktuālajā dienaskārtībā.
"Mūsu ģenētiskās saknes ir dabiskajā zaļajā enerģijā, ko rada Latvenergo. Tās arvien tiek pilnveidotas ar ilgtspējīgiem risinājumiem ne tikai elektroenerģijas ražošanā, bet arī darbā ar klientiem un sociāli atbildīgā attieksmē. Elektrum zīmola pamatā ir doma par draudzīgu enerģiju visdažādākajās izpausmēs – gan enerģijas izcelsmē un izmantošanā, gan attiecībās ar klientu un sabiedrību kopumā, gan risinājumu un piedāvājumu atbilstībā klientu vajadzībām. Tas ir mūsu, katra darbinieka, draudzīgās enerģijas ieguldījums, kas rezultējies augstajā zīmola topa vietā, un par ko varam būt patiesi lepni un gandarīti," saka Solvita Linde, AS "Latvenergo" Mārketinga un klientu apkalpošanas direktore.
Latvijas iedzīvotāju vērtējumā ilgtspējīga zīmola indeksa pētījumā pirmajā vietā ir Rimi Latvija, trešajā Lāči, ceturtajā Swedbank un piektajā Latvijas Maiznieks.
Sustainable Brand Index 2011. gadā izveidoja Zviedrijas aģentūra SB Insight un tas ir kļuvis par lielāko neatkarīgo ilgtspējas pētījumu Eiropā, analizējot, kā sabiedrības attieksme pret ilgtspēju ietekmē zīmolradi, komunikāciju un biznesa attīstību.
Papildu informācija Sustainable Brand Index mājaslapā.