Klienti apzināti izvēlas elektrības produktus atbilstoši patēriņam


Šogad, apritot 5 gadiem kopš elektroenerģijas tirgus atvēršanas mājsaimniecībām, var droši apgalvot, ka klientu aktivitāte arvien palielinās. Ja 2015.gadā starp Elektrum klientiem vairums (aptuveni 70%) bija Universālā pakalpojuma lietotāju, tad šobrīd to skaits no visiem klientiem ir tikai 35%. Audzis to klientu skaits, kuri aktīvi maina produktus pēc sava patēriņa situācijas.

2015.gada janvārī Latvijā noslēdzās elektroenerģijas tirgus liberalizācija, nodrošinot iespēju katrai mājsaimniecībai brīvi izvēlēties savu elektroenerģijas tirgotāju. Lai arī tirgū ir ienākuši vairāki tirgotāji, Elektrum pateicas klientiem par uzticību, saglabājot lielākā elektroenerģijas tirgotāja pozīciju Latvijā.

Piecu gadu laikā ir notikušas ievērojamas izmaiņas klientu izvēlētajos produktos. Ja sākumā, iespējams, aprodot ar jauno situāciju, vairums klientu bija izvēlējušies lietot Universālo pakalpojumu, tad šobrīd viņu skaits ir samazinājies līdz apmēram 35% no visiem klientiem. Īpaši tas ir noticis pēdējo gadu laikā, un Universālo pašlaik pārsvarā izmanto klienti ar mazu elektrības patēriņu.

“Jāsaprot, ka uzreiz pēc tirgus atvēršanas Universālā produkta izvēle bija saprotama, jo ļāva klientiem justies droši, turpinot saņemt pakalpojumu un vienlaikus dodot laiku orientēties tirgotāju piedāvājumos. Savukārt, laikam ejot, klienti ir kļuvuši ievērojami aktīvāki, izdarot savas izvēles arī par labu citiem produktiem atbilstoši saviem elektroenerģijas patēriņam un ikdienas ieradumiem”, saka Uldis Mucinieks, AS “Latvenergo” Pārdošanas direktors.

Kā liecina pieredze, klientu aktivitāte ir atkarīga no tirgotāju aktivitātes, veicinot viņu aktīvu līdzdalību un piedāvājot piemērotākās iespējas. Ja 2017.gadā Universālo pakalpojumu izmantoja 76% lietotāju, tad 2018.gadā – 65%, 2019.gadā – 48% un šogad martā 35% klientu. Daļa no viņiem ir izvēlējušie Elektrum Ekonomiskais produktu, kas ir piemērots zemam patēriņam. Vienlaikus, ir augusi arī biržas cenai piesaistītā produkta popularitāte. To lielākoties izvēlas klienti, kurus neuztrauc iespējamās elektroenerģijas cenu svārstības un kuri vēlas aktīvi analizēt savu elektroenerģijas patēriņu, pielāgojot to biržas cenu svārstībām..

Jebkura produkta maiņu un izvēli var izdarīt klients pats, izmantojot pašapkalpošanās portālu elektrum.lv. Ir iespējams salīdzināt pēc sava patēriņa izdevīgāko produktu atbilstoši tirgotāja piedāvātajai šī brīža tirgus cenai, izvēlēties papildu pakalpojumus, piemēram, energoapdrošināšanu, apvienot vairākus objektus vienā rēķinā, u.c.

Produktu izvēlē jāņem vērā Latvijas klientu patēriņa un paradumu specifika - lielākā daļa mājsaimniecību mēnesī patērē relatīvi nedaudz elektroenerģijas – līdz 150 kWh mēnesī. Lielākā daļa no tām ir izvēlējušās fiksēto produktu, kas objektīvi ir piemērotākais risinājums, ja ikdienā patēriņš nav liels vai arī tas ir bez īpašiem, tikai konkrētam klientam raksturīgiem paradumiem. Tie ir lietotāji, kuri nevēlas lauzīt galvu par savu elektroenerģijas produktu – galvenais, lai tas ir paredzams, to var viegli izvēlēties un, kad izvēle ir izdarīta, netraucēti to lietot.

Ivita Bidere
AS “Latvenergo”
Preses sekretāre
Tālr.: 67728809; 29279158
ivita.bidere@latvenergo.lv